Viktoriánské Éry Orgasmy a Krize Peer Review

To je mezi nejvíce delectably skandální příběhy v historii medicíny: Na vrcholu Viktoriánské éry, lékaři pravidelně léčit své pacientky tím, že stimuluje je k orgasmu. Tato masová léčba-lék na nyní zaniklý zdravotní stav „hysterie“ – byla umožněna novou technologií: vibrátorem., Vibrátory umožnily lékařům masírovat klitorisy žen rychle a efektivně, aniž by vyčerpaly ruce a zápěstí.

To je znepokojující pohled, což znamená, že vibrátory se podařilo ne proto, že pokročilé ženské potěšení, ale proto, že uložené práce pro mužské lékaři. A v posledních několika letech se starala o populární kulturu. Je to dáno hrou nominovanou na Tonyho, rom-com v hlavní roli Maggie Gyllenhaal a dokonce i řadou značkových vibrátorů. Samantha Bee o tom v březnu udělala parodii., Zdánlivě nekonečný pochod nepředvídatelných zpravodajských příběhů poučil čtenáře ve své překvapivé, ale skutečné kvalitě, včetně Vice, Matka Jones, a psychologie Dnes.

stručně řečeno, příběh se stal běžným v tom, jak lidé myslí na viktoriánský sex. A podle sporného nového dokumentu to může být také téměř úplně nepravdivé.

neexistuje absolutně žádný důkaz, že viktoriánští lékaři používali vibrátory ke stimulaci orgasmu u žen jako lékařské techniky, tvrdí článek, napsaný dvěma historiky v Georgia Tech., „Ruční masáž ženských genitálií,“ píší, “ nikdy nebyla rutinní lékařskou léčbou hysterie.“

„neexistují pro to žádné důkazy,“ říká Hallie Lieberman, autorka nového papíru i Buzz, populární historie sexuálních hraček. „Je to nepřesné.“

vědecký dokument je zastaralý.

není těžké vidět, jak se myšlenka rozšířila. Celý příběh viktoriánských vibrátorů pochází z práce jednoho učence: Rachel Maines, historik a bývalý hostující vědec na Cornell University., Její 1999 kniha, Technologie Orgasmus—je popsáno v té době jako „tajná historie ženské sexuální vzrušení“—tvrdil, že klitorisu masáž byla použita jako lékařskou techniku po staletí, od dob Hippokrata, moderní den.

Další Příběhy

Ale to není pravda, podle Liebermana a Eric Schatzberg, židle, Školy, Historie a Sociologie na Georgia Tech., Existuje mizivý důkaz, že orgasmy byly široce chápána jako lék na ženskou hysterii, a tam je ještě méně důkazů, že Viktoriáni používá vibrátory vyvolat orgasmus jako zdravotní technika, říkají. „Maines neuvádí jediný zdroj, který otevřeně popisuje použití vibrátoru k masáži oblasti klitorisu,“ říká jejich papír. „Žádný z jejích zdrojů v anglickém jazyce ani nezmiňuje produkci „paroxysmů“ masáží nebo cokoli jiného, co by mohlo vzdáleně naznačovat Orgasmus.,“

Místo toho, oni argumentují, Maines skrývá tento nedostatek podpory spoléhat na „mrknutí a kývnutí“ přístup k primární získávání a „polstrování její argument s hmotností tangenciální citací.“

v rozhovoru Maines uvedla, že již dříve slyšela variace kritiky papíru—a že její argument v technologii orgasmu byl vlastně jen „hypotézou“. „Nikdy jsem netvrdila, že mám důkazy, že tomu tak skutečně bylo,“ uvedla. „Řekl jsem, že to byla zajímavá hypotéza,a jak zdůrazňuje-správně, myslím – lidé na to spadli., Bylo zralé, aby se nějak změnilo v mytologii. Neměl jsem to tak v úmyslu, ale chlapče, lidé to určitě vzali, běželi s tím.“

Maines dodal, že ona byla trochu překvapená, že to trvalo tak dlouho, pro ostatní vědci ji vyslechnout argument, vzhledem k tomu, jak je pravda „štíhlé“ důkazy dala v Technologii byl Orgasmus. „Myslel jsem, že na to lidé okamžitě zaútočí. Ale trvalo to 20 let, než se lidé vyrovnali-lidé to nechtěli zpochybňovat. Líbilo se jim to natolik, že na to nechtěli zaútočit.,“

i když Maines nyní nazývá svůj argument „hypotézou“, její psaní v technologii orgasmu nebere stejný prozatímní tón. „V západní lékařské tradici byla masáž genitálií k orgasmu lékařem nebo porodní asistentkou standardní léčbou hysterie,“ napsala v prvních stránkách této knihy. „Když vibrátor se ukázal jako elektromechanický lékařské nástroje na konci 19. století, to se vyvinulo z předchozích masáž technologií v reakci na poptávku od lékařů pro rychlejší a efektivnější fyzikální terapie, zejména pro hysterii.,“

“ zamýšlel jsem to jako hypotézu. Možná, že způsob, jakým jsem to vyjádřil, to nekomunikoval, “ řekl Maines na otázku o deklarativním tónu knihy. „Interpretace historických dat jsou otevřené interpretaci.“

“ v knize to vůbec nezmiňuje jako hypotézu. Tvrdí, že je to fakt, A stalo se to,“ říká Schatzberg. „Pro mě to naznačuje, že Maines si byla vědoma slabosti svého tvrzení a později, poté, co byla přijata tak široce, se pokusila ustoupit.,“

Určitě Lieberman ani představit, Technologie Orgasmus za hypotetickou, když se poprvé setkali. Její nový článek se Schatzbergem vznikl z učebny v roce 2010, kdy Lieberman pracoval na disertační práci o historii sexuálních hraček. Její poradce zmínil, že někdy považoval za užitečné porozumět práci jiných učenců kontrolou jejich citací. „Začal jsem to dělat v této knize a zjistil jsem, že se nic nepřidává,“ řekl Lieberman.,

přinesla knihu do Schatzbergu, který byl v té době profesorem na University of Wisconsin, pro druhý názor. Začali procházet citací knihy citací-a zjistili, co považují za významné chyby. V jedné pasáži Maines zmiňuje techniku popsanou v roce 1660 britským chirurgem Nathanielem Highmorem. Původní citát, přeložený z latiny, popisuje pohyb, který „není na rozdíl od hry chlapců, ve které se snaží jednou rukou otřít žaludky a druhou pokládat hlavy.,“Maines říká, že se jedná o odkaz na obtížnost výroby orgasmu pomocí „vulvulární masáže.“

Hillary Clintonová a vzkříšení staré školní hysterie

ne tak rychle, říkají Lieberman a Schatzberg. „Citát o hře boys se objevuje v diskusi o složitých pohybech prstů, zejména při hraní strunných nástrojů,“ píší. „Nikde tato diskuse ani nenaznačuje masáž vulvy.“(Na otázku Maines nadále trval na tom, že Highmore odkazoval na masáž genitálií.,)

v jiné pasáži Maines cituje lékaře z 19. století, který popisuje, jak vibrátor může urychlit masážní proces. Lékař bez vibrátor „spotřebuje pečlivý hodinu dosáhnout mnohem méně hluboké výsledky, než jsou snadno uskutečněné v krátkém pět nebo deset minut,“ zní citát.

ale to nepopisuje masáž genitálií, říká Lieberman. „Vibrátory byly patentové léky,“ řekla mi a byly použity jako zařízení šetřící práci pro mnoho různých typů méně dráždivých masáží., Tento lékař ve skutečnosti obhajoval vibrační masáž „střev, ledvin, plic a kůže“, říká.

i když Lieberman a Schatzberg učinili tyto objevy, jejich zveřejnění nebylo dané. Zpočátku Lieberman doufala, že zveřejní článek, který spojil její vlastní výzkum historie sexuálních hraček s vyvrácením mainesovy práce. Zjistila však, že anonymní recenzenti se bránili jejímu rámování technologie orgasmu. Nakonec, Lieberman odstranil veškerou svou kritiku Maines z jejího článku, a to bylo přijato k publikaci.,

Lieberman, práce s Schatzberg, ukázalo se, že kritika Maines do plné článek v časopise—a znovu se snažil najít časopis, který by ji zveřejnit. Podle e-mailů recenzovaných Atlantikem redaktoři nyní cítili, že by se jejich kritika měla zaměřit na více než jednu knihu a že by měla být velkorysejší k mainesovu politickému kontextu. Jeden redaktor řekl, že by se s mainesovými tvrzeními neměli zacházet jako s chybnými fakty, ale jako se zastaralým historickým výkladem. „Necháváte‘ fakta ‚sklouznout do toho, co by se dalo spravedlivě nazvat interpretací,“ napsal recenzent., „Nemáme jako příklad neustále přehodnocovat ,jaká byla „fakta“ průmyslové revoluce a jak se to stalo?“

článek byl publikován v časopise Journal of Positive Sexuality v srpnu.

„někteří lidé řekli:“ Ach, útočíte . Ale můj život by byl mnohem jednodušší, kdyby její práce byla přesná,“ řekl Lieberman. „Nechtěl jsem ji kritizovat, nechci ji napadnout, nemám s ní žádný problém., Chci jen stavět na práci někoho jiného, a když je tato práce nesprávná, vytváří to problémy pro vědce v oblasti historie sexuality.“

„To je opravdu problém, pokud jste student psaní disertační práce, a v co se zdá být široce uznávanou práci ve vašem oboru, můžete najít nějaké zdůvodnění,“ Schatzberg řekl.

Další historici již dříve identifikovali problémy s mainesovou prací. Fern Riddell, populární historik, který studuje viktoriánský sex, napadl myšlenku, že“ Viktoriáni vynalezli vibrátor “ v článku Guardian z roku 2014., (Riddell neodpověděl na e-mail zaslaný prostřednictvím svého vydavatele.)

a Helen Kingová, profesorka klasiky na otevřené univerzitě ve Velké Británii, napsala v roce 2011 zdlouhavé vědecké vyvrácení Mainesova použití řeckých a latinských zdrojů. Maines“ záměrně zkreslil “ překlady starověkých textů, které citovala, jako je interpretace lékařského textu „ve kterém je dolní část zad masírována jako“ masturbace“, “ řekl King v e-mailu., „Hrála stejně rychle a volně s sekundární materiál; například, že citovaný obecný článek o Římských lázní, aby ji podpořit hypotézu, že vodu z vodovodu v lázních byl použit pro masturbaci, a to i přesto, že článek neříká nic o tlaku vody, nebo ženy, natož masturbace!“

Čtení nový papír, Král řekl, že měl jednu myšlenku: „Co přijde jako překvapení, je, že Maini‘ kniha je ještě vadná, než jsem si myslel … zajímalo by mě, jestli někdo vůbec podíval se na něj pro tisk.,“

tento tisk byl Johns Hopkins University Press, který publikoval technologii orgasmu před 19 lety. „Jak většina vysokých učenců ví, univerzitní lisy recenzují své knihy tím, že se spoléhají na další starší učence, aby komentovali kvalitu práce,“ řekl Greg Britton, jeho redakční ředitel. „Předtím, než byla přijata k publikaci před dvěma desetiletími, by tato kniha byla vybrána editorem, prošla přísným kolem jednotné vzájemné recenze a poté schválena redakční radou fakulty.,“

dodal: „lisy však své knihy nekontrolují, jak uznávají Lieberman a Schatzberg. Více k věci, Profesor Maines vždy tvrdil, že její tvrzení byla hypotéza otevřená dalšímu zkoumání.“

Maines přikývl na Kingovu práci jako precedens pro Lieberman a schatzbergův papír., Ona tvrdí, že ona nikdy vydávat pojem vibrátory jako Viktoriánské léčbu pro hysterii jako historické skutečnosti; naopak, ona prostě chtěla prezentovat možnosti, jako způsob, jak přimět lidi přemýšlet a mluvit o „orgasmu vzájemnosti,“ nebo ženské orgasmy kromě tradičně více povědomý mužský orgasmus. A vzhledem k jeho velký vliv v populární kultuře, zejména prostřednictvím funguje jako Sarah Ruhl je Pulitzerovu Cenu nominován hrát Ve vedlejší Místnosti (nebo Vibrátor Play), „myslím, že jsem uspěl,“ říká.,

Schatzberg a Lieberman tvrdí, že uznávají důležitost a legitimitu studia sexu a potěšení, ale že na faktech stále záleží. „V této post-faktické éře je jedinou baštou, kde by se fakta měla stále milovat, ctít, respektovat a vytrvale sledovat, akademická obec,“ řekl Schatzberg.

v posledních několika letech byly společenské vědy otřásány „krizí reprodukovatelnosti“, ve které se při testování nepodařilo zopakovat nálezy z psychologie, výživy a dalších disciplín., Lieberman a Schatzberg se domnívají, že stejné „publikovat nebo zahynout“ pobídky, které řídil, že krize také vysvětlit vibrátor příběh: Jeho úspěch, píší, že „slouží jako odstrašující příklad pro to, jak snadno lži může stát zakotven v humanitních oborech.“lidé nejsou odměněni za kontrolu předchozí práce,“ řekl Schatzberg. „Jsou odměněni za to, že přišli se sexy novými výzkumnými poznatky. To platí ve vědách, ale platí to i v humanitních oborech.“

Lieberman řekl, že celá epizoda zřejmě ilustruje tendenci Akademie k potvrzení zaujatosti. „Bylo to chlípné. Bylo to sexy., Znělo to jako porno, “ řekla.“To vejde do našeho přesvědčení, že Viktoriáni nebyli tak vzdělaní nebo erudovaní, jak jsme se o sexu—a tato myšlenka, že jsme postupně získat více osvícení o sexu, a že historie takto to vyprávění z progrese progrese. Do toho to tak dobře zapadá. Zapadá do myšlenek, že lidé měli, že sexualita žen nebyla pochopena.“

“ jeden z velkých takeaways pro mě je, že recenzovaný proces je chybný. Vzájemná kontrola není náhradou za kontrolu faktů, “ dodala., „Musíme to opravit a musíme začít kontrolovat práci jiných lidí, zejména v historii.“

králi, stánek s jídlem byl jasný:“ lidé chtěli slyšet tento příběh, “ řekla. „Příběhy vibrátorů se prodávají.”