Welcome to Our Website

een open brief aan Petsmart

16 juli 2007
Beste Mr. Moran,
Ik schrijf deze brief in antwoord op PetSmart ‘ s onlangs aangekondigde besluit om speciaal gefokte babydwergkonijnen te verkopen in PetSmart winkels. Al enige tijd hebben House Rabbit Society en andere rabbitrescue organisaties genoten van wederzijds voordelige relaties met hun lokale PetSmart winkels,het plaatsen van geredde en adopteerbare konijnen door middel van adoptieprogramma ‘ s in die winkels., Om te zeggen dat House RabbitSociety teleurgesteld is door PetSmart ‘ s schending van zijn eigen verplichting om geredde dieren te redden zou agross understatement zijn. Ik weet zeker dat je kunt begrijpen waarom PetSmart ‘ s beslissing om konijnen te verkopen voelt als een dergelijke abetryal, na al het werk gedaan door uw partnerorganisaties om dakloze konijnen te plaatsen via uw winkels. PetSmart ‘ s voorgestelde verkoop van konijnen gaat in tegen alles waar PetSmart zelf voor beweert te staan.,Volgens de Humane Society van de Verenigde Staten, zijn konijnen de derde meest-vaak afgestaan soort in schuilplaatsen in het hele land – een groot, en grotendeels verborgen probleem, omdat veel leden van het algemene publiek zijn gewoon niet op de hoogte van het., PetSmart beweert dat de verkoop van babykonijnen dit probleem niet zal verergeren,omdat 1) Alle dwergkonijnen van PetSmart voor de verkoop zullen worden gesteriliseerd/gecastreerd, en PetSmart-medewerkers “zullen worden opgeleid om het publiek te instrueren” met betrekking tot hun zorg;2) PetSmart zal “klanttevredenheidsonderzoeken” uitvoeren na de aankoop van arabbit en een 14-daagse retourbeleid hebben, voor het geval het konijn “niet werkt.”Laat me ingaan op elk van deze punten.,
1) hoewel sterilisatie/castratie inderdaad verdere voortplanting verhindert, voorkomt het niet – of erkent het zelfs niet –de talloze andere redenen waarom zo veel konijnen in schuilplaatsen belanden. Deze problemen kunnen alleen worden voorkomen door bekwame,vooraf screening van alle potentiële adoptanten door konijnverzorgers met langdurige, uit de eerste hand kennis van gezelschapskonijnen.Deze vaardigheid is niet iets dat van de ene op de andere dag kan worden verworven., Hoewel uw verkoopmedewerkers een beperkte training kunnen doorlopen voordat ze worden belast met de zorg voor en het adopteren van deze gecompliceerde dieren, doorlopen onze eigen vrijwilligers minimaal een jaar training voordat ze gekwalificeerd zijn om het publiek over konijnen te informeren. Onze HRS-dierenartsen hebben een aanzienlijke aanvullende opleiding en ervaring met konijnen ontvangen (aangezien de geneeskunde van gezelschapskonijnen, op zeldzame uitzonderingen na,geen deel uitmaakt van het curriculum van de diergeneeskundige scholen), en hebben als groep alleen al in de afgelopen decennia tienduizenden konijnen behandeld en verzorgd., Het is treffend dat je ervoor hebt gekozen om al deze opleiding en ervaring te negeren bij het overwegen van de verkoop van konijnen in uw winkels.

2) zal PetSmart na enkele weken contact opnemen met zijn klanten om zijn “enquête” uit te voeren? Maanden? Jaren?Gedurende de hele levensduur van het konijn (tot tien jaar of meer)? In onze ervaring kunnen konijnen worden verlaten als gevolg van een verandering in de omstandigheden van de eigenaren vele maanden of zelfs jaren na de eerste aankoop.,PetSmart 14-dagen retourbeleid zal gewoon niet het venster dat nodig is voor alle van de PetSmart rabbitsdat zal worden verlaten maanden of jaren na aankoop. Velen zullen worden afgezet bij dierenasielen, waar, als ze niet worden aangenomen of gered door groepen zoals de House Rabbit Society, ze zullen worden geëuthanaseerd. Anderen zullen gewoon worden vrijgelaten in buurten of wildernis gebieden vanwege de tragische misvatting dat een metgezel konijn losgelaten joina wilde konijn familie. In plaats daarvan vallen deze konijnen het slachtoffer van honden, katten, wasberen, roofvogels en auto ‘ s.,Zal het aantal konijnen dat wordt geëuthanaseerd dankzij het nieuwe konijnenverkoopprogramma van PetSmart worden afgetrokken van het aantal konijnen dat PetSmart goede doelen beweert te hebben gered? Gaat PetSmart ermee akkoord om elk konijn dat in een van zijn winkels is gekocht, terug te nemen, gedurende de levensduur van het konijn van 10 jaar? Dat is precies wat wij, en vele andere reddingsorganisaties, overeenkomen te doen wanneer we een konijn adopteren, omdat het de enige manier is om ervoor te zorgen dat het konijn niet meer in een opvang zal belanden.de leden en vertegenwoordigers van de HRS die reeds contact hebben opgenomen met PetSmart hebben verschillende redenen gekregen voor PetSmart ‘ s beslissing.,er is ons verteld dat PetSmart reageert op de “marktvraag”: klanten komen in een winkel op zoek naar konijnen,en PetSmart wil aan deze vraag voldoen. Wat gebeurt er als klanten komen vragen om puppies en kittens?Zal PetSmart deze eis onvervult laten? Zijn konijnen minder de bescherming van PetSmart waard dan puppies en kittens?we hebben vernomen dat PetSmart zijn beslissing pas nam na overleg met een team van “pet care experts”.,”House Rabbit Society, de grootste opslagplaats van konijnenzorg experts in de wereld, werd nooit geraadpleegd, noch, zoals we weten, was een andere rabbit rescue organisatie. HRS heeft niet alleen meer informatie over de vraag van de zorg die konijnen nodig hebben dan uw eigen personeel, maar onze vrijwilligers weten meer over het overtollige rabbitprobleem dan elke dierenwinkel ooit zou kunnen, omdat ze er dagelijks mee omgaan. er is ons ook verteld dat PetSmart kleine dwergkonijnen koos als het “beste type konijn voor een familie.,”Dit druist in tegen wat de meeste konijnenredders uit ervaring weten, en wijst op hoe droevig verkeerd geïnformeerde PetSmart’ s beslissing is. Babykonijnen – zoals babydieren van welke aard dan ook – zijn destructiever en vereisen veel meer training en toezicht dan meer volwassen dieren, en dwergkonijnen zijn vaak beduidend schuwer en moeilijker te hanteren dan Grotere konijnen. Verder, dwergkonijnen hebben een hogere incidentie van tandheelkundige ziekte als gevolg van hun kleine, verkorte kop vorm, en dit kan betekenen dure veterinaire zorg zo vaak als Om de andere maand., En tot slot, de kinderchirurgie die nodig zijn om verkoop-klaar te produceren, baby konijnen kunnen potentieel ernstige negatieve gevolgen voor de gezondheid hebben.Bijvoorbeeld, is het bekend in andere kleine zoogdieren dat de botdichtheid wordt verminderd wanneer deze pediatrische procedures zijn performed.In een konijn, die al een lichtgewicht en breekbaar skelet heeft, kan dit extra botverlies in latere jaren een ernstig probleem zijn. in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn konijnen geen onderhoudsarme dieren. In feite, in vergelijking met honden en katten,ze zijn eigenlijk hoog-onderhoud huisdieren., De honderden telefoontjes die we elke week ontvangen tonen aan dat mensen die konijnen kopen in dierenwinkels gewoon niet genoeg informatie krijgen over hoe ze voor hen moeten zorgen,noch zich verbinden aan de tien jaar of langer dat een konijn zal leven. Hoewel u beweert dat uw dierenartsen uw personeel zullen leren over konijnenverzorging, weten we dat het personeel van de dierenwinkel, zoals zovele servicemedewerkers in heel dit land, over het algemeen kortdurende of part-time werknemers zijn, vaak tieners, van wie de meesten nog nooit met één konijn hebben geleefd, laat staan met de scores waar onze vrijwilligers mee hebben geleefd., Ze hebben gewoon niet de kennis,vaardigheden, of de neiging om het publiek goed te onderwijzen over deze complexe dieren. als ‘ s werelds grootste rabbit rescue organisatie met een aanwezigheid in veertig Staten en zes landen, en een website die meer dan een miljoen hits per week krijgt, heeft House Rabbit Society de leidende rol gespeeld bij het redden en plaatsen van verlaten rabbits.In onze twintig jaar van reddingswerk, we hebben meer dan 20.000 konijnen gered, en onze leden kijken naar ons om de voortdurende fokken en verkoop van konijnen te bestrijden, en om zoveel mogelijk van hun dood te voorkomen als we kunnen., We maken ons grote zorgen over deze kwestie,omdat de overgrote meerderheid van de konijnen die we redden en rehabiliteren oorspronkelijk werden gekocht via dierenwinkels en fokkers.
er is geen excuus in deze tijd voor een bedrijf met een reputatie voor mededogen om door te gaan met het verkopen van dieren, maar vooral dieren die in de steek worden gelaten en geëuthanaseerd in het tempo dat honden, katten en konijnen zijn. Voor PetSmart om te veinzen onwetendheid of impliceren dat de dood van konijnen niet uit is weerzinwekkend voor de mannen en vrouwen in het hele land die hun leven hebben gewijd aan het redden van deze dieren., House Rabbit Society zal onze leden informeren over PetSmart ‘ s beslissing om dollars boven levens te plaatsen, en zal onze leden en bondgenoten aanmoedigen om elders te winkelen voor hun dierenbenodigdheden. Als nationale licentieorganisatie verbiedt HRS de afzonderlijke hoofdstukken niet zelf te beslissen met wie zij bij hun optieactiviteiten zullen samenwerken. We erkennen dat sommige van onze hoofdstukken sterke en wederzijds productieve relaties hebben opgebouwd met sommige PetSmart winkels, en we zullen ons hier niet mee bemoeien., Maar als een nationale reddingsorganisatie, kunnen we u vertellen dat veel van onze afdelingen niet willen werken met een organisatie die konijnen verkoopt of fokt, en zijn extreem verstoord door PetSmart ‘ s beslissing. We zullen ook spreken met de vele hond en kat redding groepen die PetSmart werkt om hen te laten weten van uw beslissing. tot slot verzoek ik PetSmart, namens de Raad van bestuur van de House Rabbit Society, onmiddellijk zijn voorstel met betrekking tot de verkoop van konijnen in PetSmart-winkels te heroverwegen., PetSmart heeft zijn beleid gehonoreerd om geen puppies en kittens te verkopen in een van zijn winkels; we vragen u om dezelfde bescherming uit te breiden tot konijnen, en vergeet niet dat compassionsheeft niet beperkt tot een of twee diersoorten.ik wacht met spanning op uw antwoord op ons verzoek. Aarzel niet om contact met mij op te nemen als u meer informatie of toelichting wenst over alles wat in deze brief aan de orde komt. Tot slot, als PetSmart leidinggevenden een face-to-face ontmoeting willen met leden van onze Raad, zullen we er alles aan doen om dit te regelen.met vriendelijke groet, Kathleen Wilsbach, Ph. D.,
voorzitter
House Rabbit Society