Welcome to Our Website

Franconia Notch Rekreasjon Sti

The Franconia Notch Rekreasjon Banen kjører lengden på Franconia Notch State Park (nasjonalpark i White Mountain National Forest. Ofte kalt Rekreasjon Banen, den 8.7 km løypa besøk de fleste av parkens attraksjoner, slik som den Gamle Mannen av Fjellet Historic Site, Echo Lake, og Flume Gorge. Den asfalterte veien omtrent følger jeg-93 gjennom passet.,

på Vei sørover fra Skookumchuck trailhead, den spektakulære utsikten over fjell og skoger vil minne deg på at Hakket er faktisk en fjellovergangen mellom Frende og Franconia Områder. Høyde endringer er også en påminnelse, som sporet gevinster ca 340 meter til foten av Kanon Fjellet, deretter synker 750 meter til endestasjonen på Mt. Pemigewasset trailhead. Så tilfredsstillende som det vil være å gå ned åsene du crest, observere 20-kilometer-per time fartsgrensen på stien.,

De viktigste attraksjonene er merket med gå-bare tegn for trail-brukere, og de er tilgjengelig for rullestolbrukere. Ruten er ofte skyggelagt som du nå disse stedene, takket være den bratte fjell og trær langs veien. Ta med kamera fordi, i tillegg til store områder langs ruten, du snart vil bli behandlet på flott utsikt til Solnedgangen Bridge.

I 2.1 km kommer du til Echo Lake Stranden, hvor det er en butikk, toaletter, og båtutleie i sesongen. Stien følger lake 0.5 km før du kommer til den legendariske Kanon Fjellet Aerial Tramway., Taubanen bærer ryttere opp til 4,080-fot-toppmøtet, der du kan få øl og mat på en kafé og nyte utsikten av Adirondack-Fjellet på klare dager.

Den Gamle Mannen av Fjellet Historic Site er neste stopp, om 0.4 mil nedover stien. Den Store Steinen Ansikt, som dukket opp på en klippe, som en persons profil, ble nevnt i det 19. århundre skrevet av Daniel Webster og Nathaniel Hawthorne, og fortsatt vises i silhuett på state highway markører., Selv om det løsrevet fra klippen ansikt tilbake i 2003, park har gitt informativ skilting, og en visning plattform som gjenskaper utseendet av stein ansikt på klippen for besøkende.

stien hoder for det meste nedoverbakke for neste 3.3 km til Bassenget, en stor granitt jettegryte i Pemigewasset-Elven. De siste 2 km tar du til det brusende vannet og granitt vegger av ikoniske Flume Gorge and Visitor Center før du leverer du til slutten av banen på Mt. Pemigewasset trailhead og parkeringsplass.,

Merk: Avgifter blir belastet på Flume Gorge, Kanon Fjellet Aerial Tramway, og Echo Lake Stranden. Sykkel utleie og transport er tilgjengelig på Trikken.

Parkering og Sti Tilgang

for Å nå Skookumchuck trailhead fra i-93, N, ta Exit 35 på OSS 3 N/Daniel Webster Hwy. mot Lancaster. Gå 0.1 mile, og ser for trailhead parkering på høyre side.

for Å nå Skookumchuck trailhead fra jeg-93 S, ta Avslutt 36 på NH 141 mot Sør-Franconia. Sving til venstre inn State Route 141/Butterhill Veien. Gå 0.8 km, og ta til høyre til OSS 3/Daniel Webster Hwy. Gå i 0.,3 kilometer, og lete etter parkering på venstre side.

for Å nå Mt. Pemigewasset trailhead fra jeg-93 S, ta Exit 34A og flett på OSS 3 S/Daniel Webster Hwy. Gå 0.4 kilometer, og sving til venstre i Flume Gorge and Visitor Center parkeringsplassen. Løypa starter i nordenden.

for Å nå Mt. Pemigewasset trailhead fra i-93, N, ta Exit 34A og flett på OSS 3 N/Daniel Webster Hwy. Gå 0.1 mile, og sving til høyre inn på Flume Gorge and Visitor Center parkeringsplassen. Løypa starter i nordenden.